Tuesday, February 23, 2010

Update!!!

1. Alhamdulillah, kebelakangan ini nikmat yang Allah beri melimpah ruah.
Satu demi satu berita gembira yang Allah berikan. Walaupun kegembiraan itu sesuatu yang subjektif antara individu tetapi pada saya dah cukup menggembirakan..

2. Target untuk tahun ini, sedikit sebanyak ada yang dah dapat. Ada yang terlepas. Antara yang terlepas untuk jadi Sukarelawan Pertahanan Awam. .Sayangnya terlepas nak dapat peluang belajar ilmu ni.. Tp antara yang dah dapat, sijil kursus Pra Perkahwinan. :P Dengan ini saya telah bersedia untuk dipinang.. haha :P lawak je..

2. Lebih kurang 3 minggu lepas, bertemu dengan Ust Zul, mantan pensyarah Maktab Perguruan Islam. Beliau berumur lebih kurang pertengahan 50an. Di dalam kuliahnya, Ust Zul menyemak bacaan Al-Quran pelajar-pelajar secara. MasyaAllah, walaupun tak sehorror Ust Arwani Sani (guru Al-Quran saya semasa di Al-Amin dahulu) tapi saya masih tetap tak mahu di tasmi' olehnya. Hehe :P

Kenapa ? Ganas... Telinganya sangat peka. Nafas beliau pun panjang. Bayangkan surah Al-Hasyar Lau anzalna , beliau boleh mengekalkan bunyi huruf dan sifat huruf di samping menjaga nafas dan lagu.. Perghh.. Semput nak ikut.. :D


4. Batch saya merupakan batch pertama menggunakan korikulum @ buku baru. Tak banyak 5 buah sahaja.. Tapi alhamdulillah, buku tersebut sangat ringkas, sistematik dan banyak footnote@nota kaki tunjuk rujukan... Sesuai lah untuk dijadikan rujukan...


5. Ust Zul menambah, masa kami dulu, kena hafal 10 bacaan asas. Zaman kamu beruntung, tak banyk 32 bacaan asas JE!!!!!


6. Sekarang ni, perjalanan KL-Melaka agak kerap... Melaka tidaklah asing bagi saya kerana mak sebenarnya berasal dari sana. Sekarang makin kerap gi Melaka, tgk banyak rumah cantik2 dengan suasana santai.. Makanan pun besh2... Dapat tiap2 hujung minggu makan kepala ikan kat restoran Hj Isenin kat Semabuk pun besh gakl.. Hehee.. Agak2 ade potensi ke nak dapat kerja kat Melaka? Hehehe..


7. Nampaknya tahun ni ada potensi nak road tour satu Malaysia lagi.. InsyaAllah Februari Melaka, Pahang.. bulan Mac ke Kelantan, Jun ke Dungun, Terengganu.. Doa nak wat sedikit savings, nak tunaikan umrah pulak..


8. Jobs Hunting telah bermula nak masuk gear 2. Alhamdulillah, adalah satu dua nampak macam nak kena pancing. Mudah-mudahan Allah memberikan hidayah nak tunjuk yang mana yang terbaik.

0 comments:

Post a Comment