Friday, February 26, 2010

Update 27/02/2010

1. Hari ini merupakan hari sambutan Maulidurrasul. Mudah-mudahan Allah memberikanku istiqamah untukku memperbanyakkan lagi amalan-amalan sunnah. Sambutan maulidurrasul kali ini juga banyak menyedarkan diriku betapa jahilnya aku tentang sunnah-sunnah rasulullah dan sirah baginda terutama dalam melalui hidup-hidup seharian. Semoga diriku ini akan lebih banyak mempelajari, menghayati dan mengamalkan sunnahnya dalam berkeluarga, bermuamalah, bermunakahat dan sebagainya.

2. Kebelakangan ini kes masalah rumahtangga makin menjadi-menjadi. Kelmarin sahaja dalam masa sehari itu ada 3 orang bertanya mengenai cerai taklik. Alhamdulillah, pengalaman mengikut orang alim, walaupun diri sendiri masih tak berumahtangga, faham sikit-sikit masalah dan dapat memberikan nasihat yang membina, bukan membinasa.

3. Semalam sempat ke Shah Alam. Tahniah kepada Syeikhul Maqari Ust Othman Hamzah dan isteri kerana mendapat cucu pertama dalam keluarga dan selamat dalam perjalanan ke Jordan. Semoga segala urusan ustaz di Jordan dipermudahkan, dan sempat menimba ilmu-ilmu dari syeikh2 negeri Arab dan segera kembali membimbing sekalian anak murid.

4. Bulan ini banyak terlepas program-program yang menarik. Terima kasih pada abg Abror yang tak henti dan tak jemu mengajak ke program-program walaupun banyak kali mengecewakannya. InsyaAllah bulan 3 dan seterusnya saya akan cuba susun masa.

5. Bulan ini banyak duit ke arah maintenance kereta. Ingatkan hanya nak minyak hitam, oil filter, air filter, spark plug. Sekali terpaksa jugak tukar absorber, bush, dan brake pump. Takpela, walaupun banyak duit terpaksa dilaburkan, tapi kamu telah banyak berjasa. Walaupun umurmu dah melebihi 10 tahun, tapi banyak berjasa. Membawa tok guru berjalan, membantu pesakit, menumpangkan orang ke majlis zikir, membantu mereka yang kereta rosak, eksiden pun ada walaupun orang yang menumpang tu terlupa atau buat-buat lupa yang kamu pernah berjasa padanya.

6. Dan lalalala~~~ Tamat :D
Posted on by [Azizan Ramly] | 2 comments

2 comments:

  1. Dan membawa air tawar,air yasin , air tujuh kolah dan segala mcm air ...wakakaka :-D

    ReplyDelete
  2. wahaha.. air yassin 400 org baca yer.. :D tu sampai rosak absorber keta.. 7 masjid plak keta tu pikul.. hish hish.. hehe

    ReplyDelete